Opinie  

Ponizej skany oryginałów opinii i recenzji słuchaczy z wielu odsłuchów i pokazów kolum Zeta Zero i relacje o ZETA ZERO różnych magazynów w tym HIGH FIDELITY z wielu wystaw Audio Show na świecie: AS2015 Stadion Narodowy, Munich, New York, National Audio Show w Wielkiej Brytanii itp . Także okładki niektórych magazynów z newsami o ZETA ZERO i ich twórcy. W tych magazych pisano o nas.


 

 


 

 

 

„DOM&WNĘTRZE” NA NOWO (fragmenty)

oskonale pamiętam dzień i miejsce, w którym po raz pierwszy kupiłem, poświęcony wnętrzarstwu, miesięcznik „Dom&Wnętrze”. Było to 22 lata temu, na Alei Solidarności (chyba już nosiła tę nazwę, ale głowy sobie urwać nie dam), na wysokości Parku Szwedzkiego w Nowej Hucie. Jak się tam znalazłem, jak trafiłem do tego konkretnego kiosku Ruchu, nie mam pojęcia......."........................


Ale dość dygresji. Drugiego dnia wystawy trafiłem już troszkę zmęczony do pokoju, gdzie wystawiała się firma TR STUDIOS. Wszedłem i zostałem, właściwie wsiąkłem na dwie godziny. Właściciel firmy przybliżał właśnie rozwiązania techniczne zastosowane w jego zestawach. Słuchałem z zaciekawieniem i zaczynałem coraz mocniej interesować się tematem. Usiadłem w końcowych rzędach krzeseł. Za chwilę zagrała muzyka. Przekaz był mocny, pełny dynamicznych kontrastów. Słychać było swobodę wzmacniacza i brzmienie lampy (mój domowy wzmacniacz to Jolida 300B na lampach Create Audio i Siemens oraz Telefunken, a kolumny są oparte na szerokopasmowych głośnikach Lowther). Po kilku minutach udało mi się zająć najlepsze, środkowe miejsce w pierwszym rzędzie. Przeżyłem szok, bo dźwięk był nadzwyczaj precyzyjny i czysty. Źródła pozorne namacalne i do bólu punktowe, z wyraźną lokalizacją w głąb sceny. Czystość średnich tonów wbijała mnie w krzesło. Wysokie tony były precyzyjne i dokładne, wybrzmienia talerzy dokładne i pełne skrzących się detali, ale podanych bez natarczywości i przesady. Bas nie dominował nad całością przekazu, a jedynie uzupełniał brzmienie pozostałych zakresów, ale jak było trzeba, to potrafił zagrzmieć. Królowały jednak średnie tony. Dźwięki poszczególnych instrumentów pojawiały się jak zaczarowane tu i teraz, bez żadnych objawów, że właśnie się zmaterializują.

Po prostu pojawiały się jak wyczarowane za sprawą magii i znikały równie magicznie, pozostawiając po sobie czarną ciszę w miejscu, gdzie jeszcze przed chwilą były – doskonałość. Żadnego rozważania o ataku czy wypełnieniu, lokalizacjach, po prostu pełna holografia. Pojawił się głos Barbry Streisand, którą bardzo lubię. Pierwszy raz usłyszałem ją jakieś cztery metry przed sobą, delikatnie z prawej strony. Wspaniała, naturalna reprodukcja głosu. Wokalistka, była obecna w tym pokoju, zaszczycając gości swoją obecnością i głosem, coś niesamowitego! Nie słuchałem już brzmienia sprzętu, przesiedziałem jakieś pół godziny słuchając wyłącznie muzyki, bo tak pięknie podanej jeszcze słuchać nie miałem okazji. Co najważniejsze – przekaz tego, co w muzyce moim zdaniem najważniejsze – EMOCJE – był doskonały.

Tak zagrały kolumny Zeta Zero.

Później wziąłem udział w teście. Właściciel firmy przy pomocy specjalnego przełącznika umożliwił wybranym słuchaczom szybką zmianę wzmacniacza. W szranki stanęła konstrukcja firmy TR STUDIOS (monobloki pracujące w klasie D) i MOMENTUM Dana D’Agostino (tranzystor w klasie AB). Różnica w cenie obu amplifikacji, była zasadnicza. MOMENTUM to 124 tysiące zł, a wzmacniacze firmowe około 24 tysięcy zł, czyli te dwa rozwiązania dzieliło, bagatela, równe sto tysięcy złotych.
Nie wiedziałem oczywiście, który wzmacniacz jest akurat pod I, a który pod pozycją nr II na przełączniku. Różnica w brzmieniu była niewielka, aczkolwiek dla mnie zasadnicza. Wzmacniacz I oferował brzmienie nadzwyczaj poprawne i pełne. Wszystkie detale były przekazywane natychmiast i bez wahania. Jednak po przełączeniu na pozycję II, pojawiało się bardziej naturalne kreowanie planów dźwiękowych. Głos brzmiał pełniej i miał w sobie jeszcze więcej emocji, więcej uroku i niuansów, naturalności i blasku. Był bardziej prawdziwy i emocjonujący. Po zakończeniu testu wskazałem na wzmacniacz oznaczony jako II i okazało się, że tak zagrał właśnie MOMENTUM. Firmowemu rozwiązaniu niczego nie brakowało, ale więcej magii w swojej amplifikacji potrafił wyczarować Dan D’Agostino. Ale to wzmacniacz, z uwagi na cenę raczej dla Kowalskiego nieosiągalny. Tym większe gratulacje dla firmowego rozwiązania TR STUDIOS. Ale w tym przekazie, to zdecydowanie kolumny głośnikowe stanowiły o wartości dźwięku i jego unikalności.


Nie wiem kiedy, nie wiem kosztem jakich wyrzeczeń, ale postaram się by ZETA ZERO zagościły w zaciszu mojego pokoju, ponieważ nie jestem w stanie zapomnieć tego przekazu, tej naturalności i doświadczonych emocji. Podejrzewam, że będzie to zakup już na zawsze, chociaż nigdy nie należy mówić nigdy.
Po odsłuchu, właściciel firmy Pan Tomasz Rogula, zauważając chyba moje zainteresowanie i widząc stan umysłu, poprosił mnie o wpis w księdze zawierającej opinie na temat wystawianego sprzętu. Wpisu dokonałem, przy czym nawiązała się między nami rozmowa, która potrwała dobre pół godziny. Dowiedziałem się dużo więcej o wykorzystywanych technologiach, miałem w dłoniach próbki materiałów z których wykonuje się membrany głośników wstęgowych własnej konstrukcji. Zestawy Zeta Zero przetwarzają zakres powyżej 500 Hz wyłącznie przy wykorzystaniu firmowych głośników wstęgowych o unikalnych w skali światowej parametrach (i nie jest to tylko opis z materiałów firmowych, a moje własne doświadczenie z odsłuchu).
Pan Tomasz okazał się przemiłym człowiekiem, a przy tym pasjonatem i fachowcem, jakich ciężko spotkać w na co dzień. To człowiek, dla którego nie istnieją granice technologii. Przełamuje je poprzez ciągłe eksperymenty i dzięki typowo inżynierskiemu podejściu. Jeśli nie ma jakiegoś materiału, który jego zdaniem jest konieczny, by podnieść jakość dźwięku, proszę bardzo: przystępuje do walki o jego uzyskanie lub opracowuje własną metodę produkcji. Jeśli taki materiał jeszcze nie istnieje? Postara się go wyprodukować od podstaw. Jestem pod ogromnym wrażeniem tego człowieka, jego rozległej wiedzy i pasji z jaką dąży do poprawy dźwięku swoich produktów. Przykład: obudowy Zeta Zero są wykonane z pięciu gatunków drzew liściastych. Nie jest to proste połączenie różnych elementów obudowy z różnego drewna. Obudowy są wykonane z kilkuset plastrów pięciu gatunków drewna. Pierwszy raz spotkałem się z tak zaawansowanym rozwiązaniem. Oczywiście firma to też biznes, ale w tej firmie na pierwszym miejscu jest dążenie do ideału i perfekcji. Szkoda, że żyjemy w czasach, gdy coraz mniej jest takich firm i ludzi o takim podejściu do biznesu. Wielki szacunek.

Wojciech Kotarba
 
 
 

CO NAJCIEKAWSZE, CZYLI
BEST SOUND AUDIO SHOW 2013

Nagrodzone systemy:

  • Kolumny Zeta Zero + wzmacniacz Dan D’Agostino Momentum Stereo + odtwarzacz SACD dCS (zdj. 8).
  • Kolumny JBL S3900 + elektronika Mark Levinson (zdj. 10).
  • Kolumny Extreo Scene (zdj. 11).
  • Kolumny Pylon Audio Topaz Monitor + wzmacniacz Musical Fidelity + odtwarzacz CD firmy Lector (zdj. 12).
  • Kolumny Monitor Audio Silver 10 + elektronika Cambridge Audio (zdj. 21).
  • Kolumny Sonus faber Aida + elektronika BAT + gramofon Pro-Ject (zdj. 24).
  • Kolumny + elektronika ATC, system przygotowany przez salon Q21 (zdj. 34).
  • Kolumny Audio Physics Avantera Plus + cyfrowy odtwarzacz PS Audio PerfectWave + wzmacniacz Rogue Audio Pharaoh (zdj. 41).
  • System DIY audiostereo.pl (kolumny podstawkowe, zdj. 49).
  • Kolumny Raidho D-1 + elektronika Jeff Rowland (zdj. 56).
  • Kolumny ART Alnico 8 Silver Signature + końcówki mocy Art Audio Harmony 300B Silver Signature + gramofon Systemdek 3D Signature + wkładka Transfiguration Proteus (zdj. 61).
  • Elektronika LampizatOr (zdj. 68).
  • Kolumny PCM Twenty.22 + Naim Nait 1 + Naim UnitiQuote2 (system przygotowany przez salon Audiopunkt, zdj. 88).
  • Kolumny Dynaudio Excite 34 + elektronika Heed Audio (zdj. 101).
  • Kolumny Trenner&Friedl Ra + elektronika Bakoon Products AMP-12R/EQA-12R (zdj. 104).
  • Kolumny Wilson Audio Sophia 3 + wzmacniacz Audio Research Ref 75/Ref 5 + odtwarzacz Ref CD9 (zdj. 121).
  • Kolumny Dynaudio Evidence Platinum + przedwzmacniacz Ayon Audio Spheris III + wzmacniacz mocy Orthos XS + CD-T/S-5 (zdj. 127).
  • Kolumny Rockport Technologies + elektronika McIntosh + okablowanie Transparent Audio (zdj. 128).
  • Kolumny Sounddeco (zdj. 137).

Tekst: Jacek Lewandowski


Kolejny rok, kolejna wystawa, kolejna obowiązkowa wycieczka w wiadomym kierunku.

 

 

OPINIE DZIENNIKARZY i INDYWIDUALNYCH SŁUCHACZY